De feiten:

Er zijn meer dan 7.700 mensen in Nederland met een adellijke titel. Daarvan zijn 1.300 volwassenen lid van de NAV.

Wens: Dat alle adellijke volwassenen als vanzelfsprekend lid worden van de NAV.

Doelstelling: Aantal leden binnen twee jaar te verdubbelen.

Waarom willen we de ledenstand sterk uitbreiden: De NAV is op meerdere vlakken een spreekbuis voor ELK lid van de Nederlandse adel. Met een ledenbestand van 17% van dat totale bestand is deze claim nu moeilijk te staven. Bovendien begrijpt iedereen dat een vereniging met een ledenstand van 2000 (en hopelijk meer) veel meer in de melk te brokkelen heeft dan een vereniging met 1300 leden.

Waarom zou men GEEN lid worden, immers, wij denken dat iedereen met een adellijke titel of predicaat zich van deze status met enige gepaste trots bewust is en dat weinigen er iets 'tegen' hebben om geassocieerd te worden met de NAV. Onbekendheid en enige laksheid zijn vaak de grootste struikelblokken. De jaarlijkse contributie van minimaal €20,- kan toch geen belemmering zijn!

Waarom WEL lid worden:

De vrijwilligers van de NAV doen zeer nuttig werk voor ALLE Nederlanders die van adel zijn. Op meerdere terreinen fungeert de NAV als spreekbuis naar buiten voor ons ALLEMAAL.

Naast het organiseren van familiedagen, o.a. een seminar over familiestichting en -verenigingen en aansluiting zoeken met internationale adelsverenigingen, is het wellicht minder bekend dat de NAV ook ieder jaar financiële ondersteuning geeft aan 75 à 80 'behoeftigen', waaronder ook een aantal studiebeurzen zitten. Dit wordt gefinancierd uit het vermogensfonds van de NAV.

Last but not least - de NAV tracht ook een impuls te geven aan de inzet voor de algemene zaak: noblesse oblige.

Wij hopen U spoedig te mogen verwelkomen als nieuw lid van de NAV.